Kaip palaikyti švarą namuose?

svara-namuoseŠvarūs namai – sveiki namų gyventojai. Juk būtent nešvara, anot gydytojų, yra viena didžiausių priežasčių, kodėl yra sergama, kodėl kyla įvairios alergijos ir pan. Todėl šiandien dalinamės praktiškais patarimais, kuriais vadovaujasi visi tvarkingų namų šeimininkai.

 

Įsigykite patogų dulkių siurblį

Kartais renkantis siurblį padaroma viena klaida – renkamasi pagal kainą arba pagal prekinį ženklą, ignoruojant siurblio formos ir dydžio klausimą. Jei siurblys yra per didelis, per sunkus, pernelyg triukšmingas (tai aktualu, kuomet kitame kambaryje pietų pogulio miega vaikas), tuomet jį nemalonu ir nepatogu naudoti, jis išsitraukiamas tik „ypatingomis progomis“. Tačiau siurblys kaip tik turi būti naudojamas kuo dažniau, tai patogi priemonė dulkių siurbimui ir svarbiausia, efektyvi. Todėl renkantis siurblį, prioritetas yra patogumas. O pasirinkti tikrai yra iš ko, įvairiausi modeliai, dydžiai, galingumai, kai kurie siurbliai netgi galėtų vadintis meno kūriniais. Pasižvalgyti kokie yra šiuolaikiniai siurbliai galima el.parduotuvėje https://www.b-a.eu/c1636/Dulkiu-siurbliai

 

Tvarkymasis turi būti nuolatinė būsena

Daryti generalines tvarkas galima keičiantis sezonams, kuomet iš tikro kiekvienas daiktas yra pajudinamas iš savo vietos ir viskas išvaloma – po spintomis, už lovų, ant spintos, sandėliukai ir pan. Tačiau generalinė tvarka kas savaitę, kuomet plaunami indai ir skalbiamasi  – nesiskaito. Tai tiesiog darbų, kurie turi būti atliekami kasdien, atidėliojimas. Todėl indus išplaukite iš karto po valgio, drabužius skalbkite kuomet sukaupiate vieną pilną skalbimo mašiną, kriauklę išplaukite ir iššluostykite po indų plovimo, o vonios kriauklę po dantų plovimo, šiukšles išneškite kuomet prisideda pilnas šiukšlių kibiras. Kai nustosite atidėlioti indų plovimą iki ryto, skalbimą iki savaitgalio ar šiukšlių nešimą iki rytojaus, tuomet namuose pamažu įsives tvarka.

 

Dažniau tvarkykite miegamąjį

Dažniausiai tvarkome virtuvę, nes ten ruošiame valgį, plauname indus, nušluostome paviršius. Tačiau miegamasis kaip tik yra ta vieta, kur yra didžiausia dulkių koncentracija. Mirusios mūsų odos ląstelės, patalynės dulkės, šiukšlės, kurias atsinešame kartu su užkandžiais į lovą prie televizoriaus – visa tai sudaro didelį dulkių kiekį, kuris iš miegamojo patenka ir į kitus kambarius. Todėl pirmiausia, jums reikalingas dulkių siurblys ir grindų šluostė. Bent kas antrą dieną nuvalykite paviršius, dulkių siurbliu išsiurbkite kambarį, nepamirškite ir palovio ir išplaukite grindis. Beje, verta pastebėti, jog švariame kambaryje miegas yra gaivesnis.

 

5 minučių taisyklė

Jei kažkoks tvarkymosi darbas trunka mažiau nei 5 minutes, susikurkite įprotį jį atlikti iš karto, neatidėliojant. Pavyzdžiui, dulkių siurbliu susiurbti pabirusius miltus, nuvalyti stalviršį, išplauti šluostę, atrinkti išmetamus stiklainius ir juos išnešti į stiklo konteinerį, ant žemės numestas kojines nunešti į skalbinių dėžę ar nuvalyti akivaizdžiai nutepliotą lango stiklą. Kuo daugiau smulkių valymo darbų atliksite iš karto vos tik juos pastebėjus, tuo mažiau teks vėliau, kuomet jau ryšitės „generalinei tvarkai“.