Įmonės vardo pasirinkimo svarba steigiant įmonę

imones vardasKiekvienais metais rengiami konkursai įdomiausio ar lietuviškiausios, linksmiausio ar kitokio „iausio“ įmonės pavadinimo, sulaukia išties nemažai dėmesio. Nugalėtojai tiesiog šokinėja iš laimės didžiuodamiesi iškovotu titulu. Tačiau ne tik dėl konkursų pasirenkami įdomūs įmonių pavadinimai. Kodėl dar reikalingas tinkamai parinktas įmonės pavadinimas ir apie ką pagalvoti jį renkant naujai steigiamai įmonei?

Įmonės pavadinimas turi atspindėti įmonės veiklą

Vienas iš nugalėtojų lietuviškų įmonių pavadinimų sąraše buvo įmonė „Nebūk nuogas“. Smagus pavadinimas iškarto leidžia suprasti, jog kalba eina apie drabužius, aprangą. Taip ir yra – įmonė prekiauja drabužiais, turi didelė elektroninę parduotuvę. Vardas atitinka įmonės veiklą ir taip sukuria išties darnų įvaizdį. Tačiau įsivaizduokime, kaip atrodytų ir koks apimtų jausmas, jei tokiu pavadinimu prisistatanti įmonė teiktų laidojimo paslaugas, gerbūvio tvarkymo ar buhalterinės apskaitos paslaugas? Tikrai būtų mažų mažiausiai keista.

Reikia numatyti plėtros galimybes

„Blogas kareivis, kuris nenori tapti generolu“ – sako liaudies išmintis. Ir išties, nors planuojamas įmonių steigimas tik Lietuvos rinkai, tačiau ateityje tos pačios įmonės pradeda žengti žingsnius ir užsienyje. Tačiau prieš tai susiduria su tuo, kad įmonės pavadinimas ar prekinis ženklas netinkamas užsienio rinkai, nėra suprantamas, tenka keisti, o tai reiškia, jog vėl net ir savo rinkos klientų akyse tenka vėl užsitarnauti pagarbą. Štai dėl to iškarto reikia pagalvoti, jog įmonė greičiausiai taps sėkminga (o kitaip jos ir nekurtumėte) ir dėl to, pavadinimas turi tikti plėtrai į kitų šalių rinkas.

UAB, AB, MB, IĮ…?

Įmonės pavadinimas yra viena iš dviejų sudedamųjų dalių. Išties didelę reikšmę turi ir įmonės teisinis statusas. Ir ne dėl to, kad buhalterinė apskaita šioms įmonėms skiriasi, yra kiek skirtingai vedama buhalterija. Nors visi statusai, pradedant individualia veikla, baigiant UAB yra pripažįstami, tačiau susidaręs stereotipinis įvaizdis gali turėti įtakos verslo sėkmei. Štai dirbantys pagal individualios veiklos pagal pažymą statusą yra vertinami kaip mažiau patikimi partneriai, nei dirbantys MB. Tuo tarpu MB laikoma maža ir riboto veiklos spektro įmonė palyginus su UAB.